Click To Read TED Times II Now
12 Nisan 2022Math Maker eTwining Projesi
10 Mayıs 2022 Kurucusu olduğumuz Oku-Mat ( Read-Math) eTwinning projesini okulumuz matematik zümresi rehberliğinde ortaokul ve lise öğrencilerimiz ile yürütmekteyiz. Kaliteli kitap okumanın matematik dersi üzerindeki etkilerini araştırıldığı projede öğrencilerimiz, birçok etkinlik ile farkındalıklarını geliştirdiler. Proje başlangıcında öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçmek adına ön-test uygulaması yapıldı. Ardından süreç boyunca öğrencilerimiz düzenli kitap okudular ve okudukları kitaplarla ilgili kapak ve ayraç tasarımları yaptılar. Kitap okumanın matematik dersine katkıları ile ilgili makale incelediler ve okudukları kitaplar üzerine söyleşiler yaptılar. Projede yer alan Türk ve yabancı öğrenciler ile karma takımlar oluşturarak ortak matematik hikâyeleri oluşturdular. Proje sonlandırılmadan önce öğrencilerimize son-test uygulaması yapıldı. Öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları ile test sonuçlarındaki değişim arasında pozitif ya da negatif yönlü korelasyon görülmedi. Korelasyon görülmemesine karşılık, sınav sonuçlarında en az ilerleme görülen grubun sadece ödev verildiğinde kitap okuyanlar olduğu ve buradan hareketle daha seyrek kitap okuyan öğrencilerde matematik başarısındaki gelişimin daha düşük olduğu çıkarımı yapıldı.